sobota, maja 12, 2007

kim sa pingwiniarze?

w sumie art nie jest zbyt zaskaqjacy. najbardziej podoba mi sie zdanie:

"Natomiast 35,7% mówi o sobie, że są doświadczonymi użytkownikami, ale nie mają dużej wiedzy. Potrafią zainstalować, używać oraz pobierać poprawki do systemu, ale nie uważają się za ekspertów."

w swiatku windziarzy poprawki instaluja sie same i ciekawe czy komus jeszcze przyszloby do glowy pochwalic sie, ze umie zainstalowac aplikacje czy poprawke q:
potwierdza sie tez opinia, iz jest to system SOHO, zadko instalowany korporacyjnie.

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Ale nie napisałeś, że ta ankieta była tylko dla użytkowników OpenSuSE. Nie można tak uogólniać użytkowników Linuxa. Ja osobiście nie znam nikogo kto używa OpenSuSE.

n€x¤R pisze...

chcesz mi powiedziec, ze osoba ktora uzywa opensuse i taka, ktora uzywa np. debiana - to dwa rozne swiaty?
wydaje mi sie, ze 27.ooo ludzikoof to calkiem spora liczba: czy to oSuSE, debian czy ubuntu, nie powinno byc az takich roznic. w koncu na wierzchu jest jeden z najczesciej uzywanych wmanagerow - KDE/gnome

Anonimowy pisze...

I tu się mylisz.
Jest bardzo duża różnica między użytkownikami różnych dystrybucji. A ankieta OpenSuSE i ich użytkowników mnie zupełnie nie obchodzi.

Powiem Ci tak... Tą ankiete można przyrównać do ankiety przeprowadzonej na "PEBKACach" używających Visty.

Żeby coś powiedzieć o użytkownikach Linuxa trzeba przeprowadzić ankietę na grupie użytkowników z każdej dystrybucji.