wtorek, grudnia 04, 2007

myLocation from google

bardzo fajny projekt - lokalizacja osoby na podstawie danych z nadajnikow GSM/UMTS. szczeze powiedziawszy o takim wykorzystaniu slyszalem juz kilka lat temu na przykladzie reklamy - przechodzisz kolo jakiegos miejsca i dostajesz semesa 'wstap do nas'. w plusie jest usluga lokalizacyjna. skorzystalem z niej dwa razy i dwa razy telefon obok przedstawial sie, ze jest w drugiej czesci swiata. po telefonie do uslugodawcy dostalem informacje 'fajtycznie chwilowo sa problemy techniczne - moze pan zlozyc reklamacje zeby dostac zwrot pieniedzy'. czyli ok 1,5PLN - oczywsicie nie chcialo mi sie pisac. to bylo ze 3 lata temu a tak sie sklada, ze dzis mialem okazje zobaczyc myLocation w praktyce. i przypomnialo mi to stary wierszyk 'oto mis. mis jest bardzo grzeczny dzis'. i tak myLocation aqrat podczas tej proby okazal sie nie byc w stanie pokazac lokalizacji.. 'dzis nie poda? a to szkoda!'.
nie wnikam, czy jest to wina googlemapsow czy raczej [co bardziej prawdopodobne] wina naszych operatorow [ciekawe jak to dziala w reszcie swiata], ale jesli chodzi o tzw 'reliability' to raczej lepiej zainwestowac w GPSa.

..ale sam pomysl bardzo fajny q:

art o mylocation

2 komentarze:

Cabi pisze...

ja uzywam google maps na komorce i lokalizuje bez GPS bardzo dobrze, tzn nie pokazuje mnie idealnie w punkcie ale w promieniu 1700m, tzn jest punkcik i okrag do okola z info ze gdzies tu jestes ;) ten punkcik z reguly jest jakies 500m od pkt. gdzie jestem faktycznie :)

usluga lokalizacyjna tez jest w portalu mobilnym plusa i dziala calkiem nizle bo kolege znajdowalo uliczke obok :)

chociaz ja tam wole tel. z GPSem bo uklad bardzo malutki a duzo lepszy

Anonimowy pisze...

Niedokladna lokalizacja w polsce (lub jej brak) jest raczej wina operatorw, o ile sie orientuje to sprawa dotyczy konkretnych wierz gsm, ale warto tez zwrocic uwage ze ta opcja lokalizacji to jeszcze beta i to nie taka jak np gmail gdzie wady spotyka sie raz na pol roku ale beta na prawde.
Z tego co sie doczytalem to bardziej cywilizowanych pod wzgledem gsm krajach lokalizacja jest dokladniejsza, ale dziala tak samo zawodnie jak u nas w przyblizeniu. Mi raz dziala raz nie, ale ze google maps mobile umie tez korzystac z gps'a co w polaczeniu z 3g daje super wrazenia to nie narzekam.